Nu dör vi, vi med

Jag minns att jag ibland kunde drömma om en annan värld. Där jag gjorde något annat, var någon annan och livet tog uttryck på ett helt annat sätt. Jag ville kastas in i en film och leva genom en utmejslad karaktär, följa mitt manus och prata inom förbestämda karaktärsramar. Allting skulle bli bra, och det skulle jag veta i förväg, för någon hade redan skrivit klart historien. Sen skulle eftertexterna få rulla.
 
För det är vad som avgör om en historia är lycklig eller inte. Var du låter eftertexterna rulla. Ett lyckligt slut är bara en historia som inte är färdig än.
 
För allting dör. Träd, djur, växter dör. Människor dör. Och nu dör vi, vi med.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Min begåvade vackra fina dotter, livet har gett dig så många gåvor.

2013-09-23 @ 22:26:01
Postat av: .

Det stämmer inte.. Det är inte eftertexterna som avgör om det är ett lyckligt slut.

“Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.” - John Lennon

Fortsätt kämpa!

2013-09-24 @ 18:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0