Tre miljoner lösningar men inga problem

Jag kan inte sluta fascineras över självkänslahetsen. Uppenbarligen. Då jag fortsätter tjata. Men vet folk inte bättre? Alla motarbetare gör lika stor skada. Jag, tillexempel.

Diskussionen skapar problemen, på det enkla sätt att poängtera att problemen finns. Jag har ärligt talat aldrig någonsin tänkt på att mina lår går ihop före jag uppmärksammades av media att det var ett problem. Nej, det var inte ens så det gick till. Någon skrev att man inte ska bry sig om att låren går ihop, att det är okej och att alla är olika.

Varför skulle man bry sig? Är det fult? Är jag tjock? Fan. Där blev två fullt fungerade ben ett problemområde men tur för mig att samma person har tipsat om svarta jeans som kan skapa en illusion av något annat.

Varför? Det var ju okej?

Man kan inte skiva: "Var inte ledsen för dina små bröst eller du är inte ensam om att ha små ögon" och känna sig som ett helande helgon som tar sig an den stora, stygga, uteseendefixerade världen genom att "hävda motsatsen". Låt debatten vila, och alla stackars tonåringar få sinnesro. Att Blondinbella poserar naken, i smickrande ljus för att stå upp för "size ME" är ett jättebra exempel. Hon vill bevisa motsatsen - Lite rund kan också vara snygg.

Tack Bella, för att du tillåter mig att existera trots att jag är lite småfet och inte har använt mitt gymkort sen hösten -09. Jag har aldrig tvivlat på min rätt till existens förut, men nu när du säger det känner jag mig lite löjlig.

Vänd sedan blad i vilken tidning som helst så hittar du dessutom tips på bh:ar med ultra-push-funktion och eyeliner som öppnar ögonen. Men vacker är du som Gud har skapat dig, såklart.

Massor med lösningar alltså. Är inte det motsägelsefullt? Vad tråkigt det ska vara för de stackars lösningarna. Dom svävar runt i ingenstans, för det finns inga problem att angripa. Alla är vi underbara och killar gillar finniga hakor. Men köp för all del lite acnekräm för 69:90.

Och jag är självfallet medveten om att jag bidrar till hela faderullan genom att skriva det här. Ännu en självkänsle-träff på Google får se dagen gry. Men lyckliga är vi ändå, för vi har tre miljoner lösningar och inga problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0