far

Pappa ringer när jag sitter och suger in lärdom på skolan en måndagsmorgon.

"Lovisa! Jag är med på tv ikväll. Du får inte missa det. Kvart över 7! Dom kom och intervjuade mig på OK, jag hade köpt en snöskotta."

Där sitter jag sedan, kvart över 7 och ser min frusna far prata om vädrets konsekvenser i några ynka sekunder.

Då ringer han igen.

- Såg du???? Det var lite lite... Jag sa jättemycket mer. Vi pratade om snöskottan jag hade köpt. Aja, du får se vid 10tiden också, då kanske dom tar med mer.

- Joo. Jätteduktig var du. Mmm. Mycket tråkigt att dom inte tog med allt. Men det du sa var väldigt bra. Väldigt duktigt, pappa.

Där sitter jag sen, halv 11, och ser exakt samma klipp som jag gjorde för några timmar sedan.

Då ringer han igen.

- Såg du??? Dom tog inte med nåt mer nu heller. Dåligt!

- Jag såg. Du var jätteduktig

- Jag sa mycket mer!

- Jag vet, pappa. Säkert jättebra saker.

- Okej.

- Okej.

- Hejdå.

- Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0