Emilias trygga famn

Om ni bläddrar ner i arkivet, hittar ni ett inlägg om Emilia Jakobsson. Jag anföll hennes IQ och hängde ut hennes allra mest korkade stunder i livet.

Det roligaste med det här, är kommentarerna som följde.

Hennes fantastiskt söta mor skriver då: "Det är min dotter det". Sådär moderligt stolt. Som att Emilia lärt sig gå, fått ett pris, eller åtminstone ett inlägg av kärlek.

Några veckor senare skriver hon igen: "Jag väntar fortfarande på Del 2".

Är inte det beundransvärt? Hur hon först tar klivet ut och malligt erkänner att det minsann är hon som krystat ut detta korkade barn och sedan efterfrågar en fortsättning.

Det är en så fin familjär solidaritet att jag kan se framtiden speglas i detta nu. Carita ringer strålande glad upp Emilia för att meddela att hon är med i tidningen. Framtida narkotikasmugglaren Emili-yo, fruktad land och rike runt kan alltid luta sig tillbaka mot familjens trygga famn.

"Jag såg dig i tidningen, gumman!!! Nu ska artikeln upp på väggen tillsammans med alla andra."

Det är så fint.

Kommentarer
Postat av: Carits

Eller så kan man säga att sådan mor sådan dotter...eller ngt liknande. Hon må vara korkad ibland, men hon är en tjej med ett stort hjärta och hon har många fantastiska vänner. Kram <3

2012-02-18 @ 17:57:56
URL: http://norafforsberg.blogg.se/
Postat av: Carita

Jag väntar fortfarande på del 2.

2012-02-18 @ 17:58:36
URL: http://norafforsberg.blogg.se/
Postat av: Carita

Vad är det som händer?! Varför kommer Noras blogg upp?!

2012-02-18 @ 18:03:15
Postat av: Emilia

Pussssss

2012-02-18 @ 21:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0