små kloka pirater

Inte undra på att jag är så allmänbildad och klok när jag haft en så lärorik uppväxt. Jag & Emma satt och spelade gamla sällskapsspel igår, och favoriten blev små kloka pirater. Ett minst sagt kluigt frågesportspel.

Tänk er själva att ni sitter under press och ska svara på frågor som typ:

"Kommer kineser från Kinnekulla eller Kina?"
"Vilken bokstav är den tredje i alfabetet?"
"Vad blir is till när den smälter?"



I den stressade situationen är det bäst att man har huvudet på skaft. Annars kan det hända att man helt enkelt svarar Kinnekulla för att man inte hinner tänka efter riktigt ordentligt.

Men då är det tur att det finns ledtrådar på vissa kluriga frågor, som t.ex.

"Inte a, inte b, utan: "

Då är det mycket lättare att hänga med i matchen och svara C.


Nåja. Jag tyckte vi gjorde det bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0