BAcK To thE sPOTLIGHT

Har ni saknat mig? Varit väldigt frånvarande dom närmaste dagarna och jag ber om ursäkt för det. Önskar att jag hade någon ascool anledning till det, men så är det inte. Sanningen är den att jag sovit.

En dag a la Lovisa ser ut såhär:

Jag vaknar halv 6 på morgonen, läser en bok, pluggar litegrann, gör mig i ordning och går sen till skolan. Tappert och väldigt uppmärksamt tar jag mig igenom skoldagen och sen far jag hem. Väl hemma gör jag mina läxor och kollar igenom kommande kapitlen lite extra, och sen äter jag middag. Efter middagen återgår jag till läsandet, jag börjar känna mig lite pömsig så jag sneglar mot min fiende klockan, och upptäcker förfärat att den är 18.00, så då kryper jag till kojs.

I vanliga fall skulle jag skrivit ett HA-HA med fet text och sedan sagt att jag skämtade. Men det är faktiskt sant, så tragisk har jag blivit. En svärmorsdröm, Gun borde vilja adoptera mig! Min dygnsrytm har blivit helt galen, jag somnar före 7 varje kväll och stiger sen upp av mig själv.

Kände att ni förtjänade en förklaring!

Nu till något annat, jag och Emma var på ica nyss. En väldigt långsam tant gick framför oss och slösade våran dyrbara tid, sedan lämnade hon vagnen och gick bort till en hylla några meter bort. En hemsk hämndplan började gro inom mig och jag förklarade den för Emma. Nämnligen: "Vi plockar bort några varor från hennes korg så kommer hon bli jättesnopen när hon kommer hem, fan va gangsta". Emma kände taggen och snabbt som blixten plockade vi bort falukorven och köttbullarna från vagnen.

3 sekunder senare kom samvetet.

4 sekunder senare la vi tillbaka dom.

5 sekunder senare frågade vi tanten om hon behövde hjälp att bära.

Fan.

Klockan börjar närma sig 6, dags att sova gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0